Xelion jest zobowiązany do podania do publicznej wiadomości m.in. informacji o tym, w jaki sposób świadczone przez Xelion usługi maklerskie spełniają wymagania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W Xelion są to usługi maklerskie, które polegają na:
przyjmowaniu i przekazywaniu zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych,
wykonywaniu zleceń na rachunek dającego zlecenie,
doradztwie inwestycyjnym,
przechowywaniu lub rejestrowaniu instrumentów finansowych oraz prowadzeniu rachunków pieniężnych, a także prowadzeniu ewidencji instrumentów finansowych,
sporządzaniu analiz inwestycyjnych, analiz finansowych oraz innych rekomendacji o charakterze ogólnym dotyczących transakcji w zakresie instrumentów finansowych.
Dostępność naszych usług oceniamy w kilku obszarach. Są nimi:
dostępność cyfrowa – strona internetowa i Platforma Xelion,
dostępność dokumentów, regulacji i komunikacji,
dostępność architektoniczna.
Informacje o naszych usługach i o tym jak z nich korzystać, podajemy w dokumentach, które regulują świadczenie tych usług, m.in. w regulaminach. Dokumenty te znajdziesz na stronie www.xelion.pl/regulaminy-i-informacje, a także otrzymasz przed zawarciem umowy z Xelion.
Strona internetowa www.xelion.pl może nie być dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami. Poniżej opisujemy obszary, w których mogą pojawić się niedogodności dla użytkowników.
Strona internetowa www.xelion.pl może nie być dostępna m.in. z następujących powodów:
hierarchia nagłówków może nie zapewniać odpowiedniej struktury strony i architektury informacji,
w niektórych częściach witryny nie jest zachowany odpowiedni kontrast tekstu do tła lub odpowiedni kontrast elementów interfejsu,
w niektórych przypadkach tekst jest elementem graficznym obrazka,
w niektórych częściach witryny tekst napisany jest małą czcionką lub treści publikowane na stronie są wyjustowane,
powiększenie tekstu do 200% może powodować utratę treści lub funkcjonalności,
strona nie zapewnia sekwencyjnego nawigowania przy użyciu klawiatury,
elementy typu link mogą nie mieć odpowiedniego kontrastu i efektów wizualnych oraz mogą nie być odróżnialne jako linki, np. poprzez zastosowanie podkreślenia,
strona może nie wyświetlać się poprawnie na różnych rozmiarach ekranu i w różnych orientacjach,
powiększenie tekstu do 200% może powodować utratę treści lub funkcjonalności,
na stronie używane elementy, które automatycznie się przewijają i nie mają możliwości zatrzymania, wstrzymania lub ukrycia,
walidacja formularzy może nie zawierać zrozumiałych komunikatów i podpowiedzi, jak poprawić błędy,
w niektórych sytuacjach może brakować znacznika ALT lub atrybutu ARIA.
Obecnie dostosowujemy naszą stronę internetową do standardów WCAG 2.1. Już niebawem pojawi się jej nowa wersja.
Platforma Xelion może nie być dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami. Niedogodności dla użytkowników ze szczególnymi potrzebami mogą wynikać z tych samych przyczyn, które wskazaliśmy w punkcie dotyczącym strony internetowej www.xelion.pl.
Co już mamy?
Publikujemy pliki w formatach umożliwiających co do zasady odczyt za pomocą programów wspierających osoby ze specjalnymi potrzebami (w szczególności PDF).
Nad czym pracujemy?
Chcemy się z tobą komunikować w sposób jasny, rzetelny i zrozumiały. Dlatego pracujemy nad tym, aby dokumenty i informacje:
były napisane prostym i łatwym do odbioru językiem,
były napisane czytelną czcionką,
były sporządzone z zachowaniem logicznej struktury tekstu, nagłówków i list,
uwzględniały opisy alternatywne dla grafik,
uwzględniały odpowiedni kontrast tekstu do tła,
miały jednoznaczne, zrozumiałe tytuły i opisy.
Na życzenie przygotujemy regulacje pisane powiększoną czcionką. Na przygotowanie takich dokumentów potrzebujemy kilku dni. Jeżeli chcesz uzyskać takie dokumenty, skontaktuj się ze swoim Partnerem Xelion lub z bezpośrednio z Xelion.
Pamiętaj, dla nas liczy się Twój komfort - Partner Xelion może spotkać się z Tobą w dogodnym dla Ciebie miejscu.
Budynki, w których znajdują się placówki Xelion, są częściowo dostosowane do osób ze szczególnymi potrzebami.
Drzwi wejściowe w Punkcie Obsługi Klienta w Warszawie i Gdańsku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Nie są one sterowane automatycznie, ale w środku zawsze jest osoba, która pomoże je otworzyć.
Nasze placówki w Bielsku-Białej, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Rzeszowie i Wrocławiu znajdują się znajdują się na wysokim parterze lub piętrze budynku. W budynkach jest dostępna winda.
W placówkach nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
W budynkach, w których mieszczą się placówki, brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
Listę naszych placówek publikujemy na stronie www.xelion.pl/placowki.
Jeśli nasze usługi (np. strona internetowa lub dokumenty) nie są dostępne, możesz złożyć skargę.
Jak złożyć skargę?
Jeżeli chcesz złożyć skargę, możesz:
![]() |
zrobić to pisemnie – pocztą na adres siedziby Xelion lub osobiście w siedzibie Xelion lub dowolnej placówce Xelion |
![]() |
zadzwonić do nas: +48 22 565 49 44 |
![]() |
zrobić to ustnie, osobiście w siedzibie Xelion lub dowolnej placówce Xelion |
![]() |
napisać do nas e-mail na adres reklamacje@xelion.pl |
Co powinna zawierać skarga?
W swojej skardze podaj poniższe informacje:
imię, nazwisko
adres korespondencyjny, adres e-mail lub numer telefonu
której naszej usługi dotyczy skarga
dlaczego uważasz, że usługa nie jest dostępna.
Napisz też, jak chciałbyś otrzymać odpowiedź (np. mailowo).
Jeżeli masz wobec nas szczególne oczekiwania w zakresie dostępności, napisz o tym w skardze.
Kiedy otrzymasz odpowiedź na skargę?
Na Twoją skargę odpowiemy:
w terminie 30 dni od kiedy otrzymaliśmy zgłoszenie,
w terminie 60 dni od kiedy otrzymaliśmy zgłoszenie, w szczególnie skomplikowanych przypadkach (poinformujemy Cię o tym).
Jak możesz odwołać się od naszej decyzji?
Jeżeli nie uwzględnimy Twojej skargi, możesz złożyć do nas odwołanie. Skorzystaj z tych samych sposobów jak w przypadku złożenia skargi.
Możesz również złożyć zawiadomienie do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, że nasza usługa nie spełnia wymogu dostępności. W odpowiedzi na skargę, wyjaśnimy Ci, jak to zrobić.
Skontaktuj się ze swoim Partnerem Xelion. Możesz też:
![]() |
napisać do nas: dostepnosc@xelion.pl |
![]() |
zadzwonić do nas: +48 22 565 49 49 nasza infolinia pracuje w godz. 8:00-17:00 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora) |
Zapewniamy, że podejdziemy do Twojej sprawy w sposób indywidualny. Dostosujemy komunikację do Twoich potrzeb – jeżeli preferujesz wybrany kanał komunikacji, np. e-mail lub telefon, lub chcesz, aby podczas rozmowy Partner Xelion lub nasz konsultant mówił głośniej lub wolniej - poinformuj o tym.
Podstawa prawna
Pojęcia, których używamy w tym dokumencie
W dokumencie zwracamy się do Ciebie pisząc Ty, Ciebie itd. lub używamy sformułowań w osobie drugiej w liczbie pojedynczej, np. masz, możesz, musisz.
Xelion - Dom Inwestycyjny Xelion sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Puławskiej 107, 02-595 Warszawa, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000061809 (jeśli piszemy „my” lub używamy sformułowań w osobie pierwszej w liczbie mnogiej, np. mamy, przetwarzamy – mamy na myśli Xelion).
WCAG - Web Content Accessibility Guidelines, to standard stworzony przez World Wide Web Consortium, który wskazuje, jak tworzyć strony internetowe i aplikacje mobilne, aby wygodnie mogły z nich korzystać osoby z niepełnosprawnościami. Obecnie obowiązuje wersja 2.1 tego standardu.
Informacja o dostępności usług maklerskich w Domu Inwestycyjnym Xelion sp. z o.o.